tisdag 3 februari 2009

Lemlästning

Just när jag börjat få nytt hopp om mänskligheten och tänker att vi på något sätt kanske trots allt kan greja det här med klimatkrisen och snedfördelning av jordens resurser, så får jag ännu ett bevis på människors ofattbara dumhet. Läser om en tydlig trend inom plastikkirurgin som visar att kvinnor stympar fötterna för att komma i de allra hetaste skomärkena. Fötter görs smalare (hur då? frågar man sig utan att egentligen vilja veta) och stortår lemlästas för att kunna tryckas på plats i sinnessjukt små Louboutin och Choo-skor. Som pricken över i:et fettsugs även vaderna.

Jag häpnar, hisnar och exploderar av ilska. Nämen visst, lägg tid, pengar och resurser på att modifiera, ändra och karva i fullt gångbart människokött, bara för att tillfredställa sjuka böjelser och stimulera bakåtsträvande, utseendefixerad köpkraft. Gör det! Det är ju helt logiskt. Eller?

Så fan heller! Jag svär, dyrt och heligt, att aldrig ALDRIG mer köpa obekväma skor. Med bred läst och låga klackar ska jag dansa bort all världens oroväckande dumhet.

2 kommentarer:

  1. Människosläktet lär sig aldrig...i Kina fixade ju de "fina kvinnorna" (med ohyggliga styggelser till tassar) lotusfötter under en kort period...tja, kort och kort...det tog dem ungefär 1200 år att inse att det där med tokmissbildade fötter, oförmgenhet att gå, ruttnande tår och död till följd av kallbrand inte var nåton egentlig hit. Och som du påtalar tycks inte den lärdomen riktigt räcka. People are stooopid!

    http://cdn-www.cracked.com/articleimages/dan/fashion_death/footbinding2.jpg

    SvaraRadera
  2. Oh my God, that is a hideous picture. Och tyvärr, antar jag, inte photoshopad.

    SvaraRadera