onsdag 23 september 2009

Dödlig korsning

Då var dagens medborgerliga insats avklarad. Trafikkorsningen som jag och min son måste korsa varje dag till och från skolan är en ren dödsfälla. Bilarna som ska svänga vänster på VÅRT övergångsställe uppfattar inte att vi har GRÖNT och kör därför som idioter för att bevisa att vi gångtrafikanter har FEL. Men det är de som har RÖTT och vi som har RÄTT! Jag har nu ringt trafikkontoret och LOVAT att om ingenting görs för att förbättra tydligheten för bilisterna kommer det inom kort att inkomma rapporter om en GALEN och snudd på PSYKOTISK kvinna som härjar i korsningen av Lingvägen/Örbyleden. Enligt rapporterna kommer hon att vara något över medelhöjd och med fast hull om än en smula överviktig. Kvinnan, som är ljushyad och oftast iklädd svart, kommer att ha iakttagits med håret på ända, rödsprängda och uppspärrade ÖGON samt med vit FRADGA i och runt munnen.

2 kommentarer:

  1. HAHA! Bra rutet! SJälv har jag brottat ned SL-monstret som hade fått för sig att ställa in bussarna utanför där jag bor. Men tji fick dem, och nu rullar dem igen! ;-)

    SvaraRadera
  2. Du menar alltså att fysiskt våld hjälper? Jag visste det!!!

    SvaraRadera