onsdag 22 april 2009

Jag saknar


Nästa gång någon frågar mig om meningen med livet (kan i och för sig inte komma ihåg när jag sist fick frågan, om någonsin) så vet jag vad jag ska svara. Meningen med livet är Hilmi. Namnet Hilmi kommer från arabiskan och betyder "min dröm". Just nu är min dröm inte hos mig. För all del, i hjärtat bor han jämt, men kroppsligen befinner han sig söderut, på landet, hos världens bästa mormor och morfar. Jag vet att han har det mycket bra där. Och jag har det ganska mycket bra här. Men ibland är det lite så med avstånd att halsen drar ihop sig som den gör precis nu. Som den gör precis innan man vill till att gråta för att man saknar det bästa som finns. Då är det skönt att veta att man vet vad allt egentligen går ut på. Att meningen med livet är det bästa som finns.

1 kommentar: