tisdag 12 maj 2009

Om bysthållare, bröst och min lust att jämt gå naken

Vissa dagar låter jag mig provoceras mer än andra. Idag tänker jag kläder och funktion. Jag tänker till exempel bysthållare. Förvisso en praktisk och funktionell uppfinning för stadga och ryggstöd, om de tynger bäraren vill säga. Brösten alltså. För varför annars kapsla in de små (eller stora) liven i ett hölje av stål, nylon och stoppning. För att det är snyggt? Låt duvorna flyga fritt säger jag. Söderut. Rakt ut. Tittut! Låt dem dansa och sväva och landa mjukt. Rörelsefria. Om man vill vill säga. För att man vill. Jag vill. Ha rörelsefrihet.

3 kommentarer:

  1. Jag håller med! Jag bär aldrig BH. Kram Alexandra

    SvaraRadera
  2. Hmmm... Nej, håller inte med. Inte för egen del. Men är så klart liberal när det gäller vars och ens tuttfrihet :-)

    SvaraRadera
  3. har inte behå om jag inte behöver..

    SvaraRadera